Opis zadania
Projekt zakłada namalowanie odpowiednio pasów na ulicy Zjednoczenia na odcinku od skrzyżowania ulicy Zjednoczenia z placem Wyzwolenia i ulica Wrocławską do skrzyżowania ulicy Zjednoczenia z ulica Wrocławską. A także na ulicy Traugutta od ulicy Piłsudskiego do skrzyżowania z ulica Kasprzaka.
Obydwa odcinki są jednokierunkowe. Na dzień dzisiejszy nie ma możliwości pojechania rowerem i innymi jednośladami z samego centrum w kierunku dworca przez ulice Zjednoczenia. Odcinek miedzy skrzyżowaniem z ul. Wrocławska/pl. Wyzwolenia, a ul. Muzealną jest nieprzejezdny i trzeba prowadzić rowery po chodniku. Taka sama sytuacja jest na szerokiej jednokierunkowej ulicy Traugutta - nie można jej przejechać w stronę skrzyżowania z ulicą Kasprzaka.
Proponuje się bardzo proste, tanie i sprawdzone rozwiązanie, pomalowania tzw. kontrpasów i pasów dla rowerzystów. To bezpieczne rozwiązanie które umożliwień wszystkim uczestnikom ruchu drogowego na bezpieczna poruszanie się i usprawni komunikację w centrum miasta.
Ważne: projekt nie zakłada przebudowy jezdni, chodników. Wymaga jedynie malowania jezdni Na ulicy Zjednoczenia wymagana będzie redukcja do dwóch pasów z trzech obecnie. Nie sprawi to problemu kierowcom samochodów, nie zakorkuje tego miejsca, ponieważ dwa pasy będą, aż do ulicy Muzealnej, to przeszło 100 metrów. Projekt zakłada na ul. Zjednoczenia jeden pas do skrętu w lewo. i jeden połączony pas do skrętu w prawo i jazdy na wprost na skrzyżowaniu.
Na ulicy Traugutta nie zostaną zlikwidowane żadne miejsca parkingowe
Budżet (szacunkowo):
- prace projektowe - 5- 10 tyś złotych\
- prace malarskie, w zależności od jakości oraz oznakowania pionowe 40-45 tyś złotych x 2 = 80- 90 tyś złotych
Razem:85 - 100 tyś złotych
Niech stan infrastruktury rowerowej w Nowej Soli stanie się zgodny z renomą Rowerowej Stolicy Polski!