Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

Szczegóły zadania

Remont chodnika pomiędzy ulicami Drzymały i Dąbrowskiego


Opis zadania

Zgłaszamy w ramach Budżetu Obywatelskiego zadanie pt.: „Remont chodnika pomiędzy ul. Dąbrowskiego i ul. Drzymały”

Aktualnie chodnik ten jest bardzo zaniedbany, zniszczony, jego asfaltowa nawierzchnia jest bardzo nierówna, zniszczona przez korzenie drzew. Chodnik ten przez bardzo wiele lat nie był remontowany, pominięto go w ramach remontów ulic Dąbrowskiego i Drzymały – który to odbył się 3 lata temu.
Korzystanie z chodnika w stanie aktualnym może zagrażać bezpieczeństwu korzystających z niego mieszkańców. Na chodniku bardzo łatwo można się potknąć i upaść. Chodnik jest w takim stanie, że rowerzyści żeby go pokonać schodzą z rowerów.

Zależy Nam na wykonaniu zgłoszonego zadania, gdyż z tego chodnika korzysta bardzo wielu mieszkańców, jest on bardzo fajnym skrótem w dojściu do centrum miasta. Chodnikiem przechodzi bardzo dużo osób każdego dnia. Chodnik to droga do szkoły dla dzieci. Dzieci często są odprowadzane do szkoły przez swoich dziadków. Często z chodnika korzystają uczestnicy uroczystości pogrzebowych, przechodząc z kościoła pw. Św. Antoniego na Cmentarz Komunalny. Często uczestnicy tych uroczystości to osoby przyjezdne z innych miejscowości. Gdy widzą w Naszym mieście chodnik w takim złym stanie ich skojarzenia z Nową Solą mogą nie być pozytywne.

W ramach zadania wykonany powinien zostać projekt remontu zawierający usunięcie istniejącej nawierzchni chodnika, usunięcie korzeni drzew wchodzących w chodnik, wymiana podbudowy, ułożenie nowej nawierzchni, utwardzenie terenu pod nowe ławki, montaż nowych ławek wraz ze śmietnikami.
Koszt projektu szacujemy na 10.000,00 zł brutto.

Ustaliliśmy, że powierzchnia nowego chodnika to 132 m2  (nowy chodnik powinien mieć 2 metry szerokości i 66 metrów długości). W ramach remontu nawierzchni chodnika należy wykonać:
- usunięcie istniejącej nawierzchni chodnika,
- usunięcie korzeni drzew wchodzących w chodnik,
- wymiana podbudowy,
- ułożenie nowej nawierzchni o wyglądzie podobnym do nawierzchni chodników w ulicy Drzymały i Dąbrowskiego,
- ułożenie obrzeży chodnikowych.
Szacujemy, że koszt tych prac wyniesie 53.000,00 zł brutto.

Dodatkowo chcemy utwardzić 3 miejsca kostką brukową pod planowane ławki. Miejsca te powinny być usytuowane wzdłuż chodnika. Chcemy aby ławki nie stały na chodniku tylko poza jego obrębem, tak aby osoby siedzące na ławkach nie przeszkadzały przechodniom korzystającym z chodnika. Każde z miejsc utwardzonych pod ławkę powinno mieć powierzchnię 4,5 m2. Szacujemy, że koszt tych prac wyniesie 6.000,00 zł brutto.


Na utwardzonym terenie chcielibyśmy, aby stanęły 3 ławki betonowe z drewnianymi lub kompozytowymi siedziskami. Będzie to bardzo trwałe rozwiązanie nie generujące kosztów utrzymania urządzeń. Ławki powinny być w swoim wyglądzie ładne, estetycznie, niestandardowe.
Szacujemy, że koszty dostawy i montażu ławek wyniesie 12.000,00 zł brutto.

Na utwardzonym terenie, przy ławkach chcielibyśmy, aby stanęły 3 betonowe kosze na śmieci. W tym jeden kosz na psie odchody. W okolicy mieszka mnóstwo piesków, i niestety ich właściciele nie zawsze odpowiednio dbają o czystość okolicy, być może dlatego, że takich koszy w okolicy jest zbyt mało.  Kosze na śmieci i psie odchody powinny być w swoim wyglądzie nawiązujące do wyglądu ławek. Szacujemy, że koszty dostawy i montażu koszy wyniesie 6.000,00 zł brutto.

Szacujemy, że całkowite koszty projektu wyniosą 87.000,00 zł

Wiadomość została wysłana. Dziękujemy!
Wiadomość nie została wysłana.
Prosimy spróbować później.

Masz pytanie do autora zadania?

Napisz mu wiadomość!

* Pola obowiązkowe

Pytanie dotyczące zadania:
Remont chodnika pomiędzy ulicami Drzymały i Dąbrowskiego